ورق چوب پنبه

ورق چوب پنبه

چوب پنبه در واقع از پوسته مرده درخت بلوط که اغلب بیش از ۲۰۰ سال زندگی می کنند برداشت می شود. بدین صورت که پس از پوست کندن، چوب پنبه را به مدت چند هفته روی هم انبار می کنند تا خشک شود. سپس آن را می جوشانند تا نرم شده و در نهایت آن را به شکل ورقه های مسطح و هموار برش داده و پهن می کنند تا خشک شود و پس ازخشک شدن، به صورت تخته های پهنی به سراسر جهان صادر می کنند.

چوب پنبه در گذشته در کنار چخماق برای روشن کردن آتش استفاده می‌شد. بعدها در قطعات استوانه‌ای شکل بریده و برای مسدود کردن درب بطری و شیشه استفاده گردید. حدود ۶۰٪ از کل چوب پنبه تولیدی جهان به مصرف درب بطری شراب می‌رسد. حدود ۸۰٪ از بطری‌های شراب تولید شده در جهان، سرپوش چوب پنبه‌ ای دارند.امروزه علاوه بر کاربرد سرپوش بطری‌ها، به عنوان کفپوش و دیوارپوش نیز بکار می‌رود.

جالب است بدانید هر درخت بلوط بعداز ۲۵ سال اولین چوب پنبه خود را تولید می کند و پس از آن هر ۹ سال یکبار چوب پنبه ای با نهایت کیفیت بار می آورد. عمر این درخت ها ۱۵۰ سال است و هر درخت در طول عمرش فقط ۱۵ بار محصول تولید می کند.

کشور پرتغال با داشتن تقریبا ۱ میلیون هکتار جنگل چوب پنبه بزرگترین تامین کننده چوب پنبه در جهان است که تولید بیش از ۵۳٪ کل صادرات چوب پنبه و محصولات مرتبط به آن را تولید می کند.

خواص شیمیایی چوب پنبه :

چوب پنبه از ترکیباتی مثل، اسید فلونیک،اسید فلوئیونیک واسید سوبرینیک، گلیسریدهاسرین تشکیل شده است .

موارد استفاده ی چوب پنبه :

 در گذشته در کنار چخماق برای روشن کردن آتش استفاده می‌شد. بعدها در قطعات استوانه‌ای شکل بریده و برای مسدود کردن درب بطری و شیشه استفاده گردید.حدود ۶۰٪ از کل چوب پنبه تولیدی جهان به مصرف درب بطری شراب می‌رسد. حدود ۸۰٪ از بطری‌های شراب تولید شده در جهان، سرپوش چوب پنبه‌ای دارند. امروزه علاوه بر کاربرد سرپوش بطری‌ها، به عنوان کفپوش و دیوارپوش نیز بکار می‌رود.

از دیگر کاربردهای چوب پنبه، صنایع تولید آلات موسیقی، نمای برخی ساختمانها، صنایع ورزشی (بیسبال) و حتی تمبر پستی است.چوب پنبه در هنر نیز کاربرد دارد.

چوب پنبه از پایدار ترین مواد و مصالحی است که خاصیت بازگشت پذیری به طبیعت را دارد و زمان تجدیدپذیری آن بسیار ناچیز است. به همین دلیل به آن لقب متریال سبز داده اند. چوب پنبه دارای خواصی نظیر :  انعطاف پذیری، ضد آب و حریق بودن، است که این ویژگی ها باعث شده اند تا چوب پنبه نه تنها به یکی از محصولات پرطرفدار صنعت ساختمان تبدیل شده بلکه توانسته در دکوراسیون داخلی و مبلمان نیز به جایگاه ویژه‌ای برسد

مزایای چوپ پنبه

چوب پنبه کاملا  طبیعی و قابل بازیافت است.

_ چوب پنبه از آب سبک تر است و آب نمی تواند در بافت های آن نفوذ کند پس در آب فرو نمی‌رود و شناور می ماند.

_ ماده ای سبک است( زیرا  بیش از ۵۰ درصد از حجم چوب پنبه را هوا تشکیل می دهد) در نتیجه برش و شکل دهی به آن بسیار ساده صورت می گیرد .

_ به راحتی قابل استفاده و شکل دادن است.

_تمام الیاف چوب پنبه گیاهی هستند و به همین خاطر هیچگونه عنصر شیمیایی و صنعتی در آن وجود ندارد.

_ عایق صـدا می باشد.

_در انتقال حرارت، بسیار مقاوم است.

_در صورت آتش گرفتن، چوب پنبه گازهای سمی را آزاد نمی کند.

کاربرد های چوب پنبه در سطح جهانی:

۱) چوب پنبه طبیعی :

استفاده تخصصی در ماکت سازی و دکوراسیونها و…

استفاده در ساخت محصولات دارو سازی ، آزمایشگاها.

استفاده عمومی از قبیل زیر بشقابی  ، پوشش سطح زمین برای پارکت و سقف ،توپ بدمیتون و بیس بال ،رختشویان.

و سایر موارد از نظیر یادداشهای دیواری ، زیر سیگاری ، جعبه و…

۲)چوب پنبه عایقی (اکوستیک) :

عایق جهت جلوگیری از سرما و گرما به داخل ساختمان ،عایقهای لوله ، ساخت دیوار، صنعت سرد سازی ، فرودگاه ها و استدیوهای موسیقی ، کتابخانه ها و…

۳)چوب پنبه لاستیکی :

جهت استفاده در صنعت خودکار مانند بادبان بندها ، دریچه ها ، اجزای موتور اتومبیل های سنگین و سبک و …

از دیگر کاربردهای چوب پنبه، صنایع تولید آلات موسیقی، نمای برخی ساختمانها، صنایع ورزشی (بیسبال) و حتی تمبر پستی است. چوب پنبه در هنر نیز کاربرد دارد

کشور پرتغال برترین و بهترین تولید کننده چوب پنبه و تغییر شکل دادن به چوب پنبه که با ۹۰% مواد خام به پردازش محصول می انجامد.کشور پرتغال بزرگترین تولید کننده در صنعت چوب پنبه که حدود ۵۵% تولیدات جهانی را به خود اختصاص داده است.کشور پرتغال با جنگل هایی با وسعت ۷۵۰۰۰۰ هکتار بلوط چوب پنبه که در هر سال هم ۱۰۰۰۰ هکتاربه جنگل های خود بلوط می افزاید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباطی و تماس با بازرگانی هادی چوب ، عرضه کننده انواع فینگر جوینت؟

۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۷۶

۰۲۱-۷۶۲۱۱۴۷۱

۰۲۱-۳۳۲۸۱۵۸۹

t.me/hadichoob_co

hadichoob@

استفاده از  چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

چوب پنبه دارای ویژگی های خارق العاده ای است که هیچ محصول چوبی در حوزه مبلمان و دکوراسیون نمی تواند با آن رقابت کند از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایداری و سازگاری چوب پنبه با محیط زیست است زیرا بدون اینکه آسیبی به درختان برسد یا درختی بریده شود، تولید شده و تجدید پذیر است.

چوب پنبه جایگزین مناسبی برای مواد صنعتی مانند پلاستیک ها و مواد گران قیمتی همچون فلزات بوده و نیازی به روش های تولید شیمیایی و زیست تخریب ندارد.

چوب پنبه به دلیل خاصیت خم شدن وانعطاف پذیری، قابلیت ماشینکاری و فرم پذیری بالایی داشته و به همین دلیل می توان با آن محصولاتی را خلق کرد که با چوب طبیعی غیر ممکن است.

چوب پنبه دارای ویژگی های مقاومت حرارتی، صوتی و ارتعاشی است که آن را یک ماده ایده آل برای استفاده در طراحی داخلی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

6 + 4 =

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589