انواع صفحه کابینت چوبی

انواع صفحه کابینت چوبی

مقدمه:

کابینت به قفسه هایی می گویند که بیشتر در آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی ، لوازم پخت و پز و ظروف استفاده می شود . بعضا از کابینت ها در سرویس های بهداشتی نیز برای نگهداری از حوله ، دارو و وسایل بهداشتی استفاده می شود . کابینت های آشپزخانه فضاهای بین یخچال ، اجاق گاز و سینک ظرفشویی را احاطه می کنند در حالی که کابینت های سرویس بهداشتی به صورت تکی وجود دارند.
در روزگاران قدیم طبقات چوبی و سنگی در محیط خانه و محل کار جهت استفاده از فضا ها وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفتند . اما کابینت های امروزی در اویل قرن بیستم میلادی به وجود آمدند که در ابتدا به صورت کمد های تکی در آشپزخانه ها به کار گرفته می شد ولی بعد ها به صورت کابینت های ثابت و جا سازی شده به کار گرفته شدند .

جنس کابینت ها:

جنس کابینت ها بسته به نوع مواد خام که در کارخانجات تولید می شوند می توانند از نوع فلزی ، چوبی ، ام دی اف ، های گلاس ، پی وی سی ،ممبران یا وکیوم ، روکش چوبی یا ترکیبی باشند .
که از این بین کابینت های چوبی دوام زیادتری دارند.

اجزای کابینت:

  1.  یونیت
  2. کابینت هوایی
  3. کابینت زمینی
  4. یونیت کانتر(اوپن)
  5. باکس ویترینی
  6. باکس پکیج
  7. صفحه کابینت
  8.  تاج،پاخور و زیرچراغی

در این مقاله قصد داریم به توضیح کانتر (صفحه کابینت) و انواع آن بپردازیم:

کانتر:

به صفحاتی که قسمتی از کابینت را تشکیل می دهند کانتر می گویند که پس از پارتیشن بندی ها کانتر در روی سطح بدنه کابینت ها قرار می گیرد .
همیشه باید در انتخاب کانتر ها و نوع آنها دقت کافی به کار رود تا هنگام نظافت زود تمیز شوند و بتوانند کارایی مورد نظر را در بیشترین زمان جوابگو باشند.
در انتخاب کانتر یا صفحه کابینت باید دقت شود که جنس آنها با کیفیت و مرغوب باشند.
برای انتخاب صفحه کابینت یا کانتر باید شاخص هایی را در نظر گرفت. شاخص هایی همچون رنگ ، طرح ، جنس ، نوع صفحه باید در نظر گرفته شود.

انواع صفحه کابینت چوبی:

صفحات کابینت هایی که جنس چوبی دارند تا هنگامی که در اثر رطوبت قرار نگیرند و یا ضربه ایی به آنها وارد نشود و صدمه نبینند دوام بی نظیری دارند.
اگر می خواهید آشپزخانه و کابینت شیک داشته باشید صفحه های کابینت جنس چوبی بهترین گزینه هستند . فقط باید روش های نگهداری از این متریال را رعایت کرد.
صفحه ی کابینت چوبی در برابر رطوبت بالا و حرارت دچار تاب برداشتن می شود . که برای رعایت استفاده از این متریال باید حساسیت بالایی به کار گرفته شود.

صفحه ها ی کابینت چوبی متریال های متنوعی دارند:

 ۱_صفحه کابینت چوبی ام دی اف
۲_صفحه کابینت چوبی پلی وود
۳_صفحه کابینت چوبی نئوپان
۴_صفحه کابینت فینگر جوینت

صفحه کابینت چوبی ام دی اف:

این نوع صفحات که جنس آنها ام دی اف هستند از ضایعات دور انداختنی چوب ها به وجود می آیند و تنوع خیلی زیادی از نظر طرح و رنگ دارند . صفحه های کابینت چوبی ام دی اف به دلیل تنوع در رنگ و طرح طرفداران زیادی دارند . البته باید به این مورد توجه کرد که ام دی اف ها توانایی بالایی دارند گه با محیط و وسایل اطراف هماهنگ شوند . و همچنین می توان این مورد را از نقطه قوت ام دی اف ها به حساب اورد .

صفحه کابینت جنس پلی وود:

پلی وود(poly wood ) یک ماده ورقه ایی است که از لایع های نازک یا لایه روکش چوب ساخته شده است . پلی وود ها همراه با دانه های چوب کناری خود ۹۰ درجه به یکدیگر می چسبند ‌ . صفحه های از جنس پلی وود کاملا مهندسی طراحی شده اند و از ترکیب خانواده های فیبر با چگالی متوسط مثلMDF و نئوپان تولید شده است .
پلی وود ها در برابر آب و آتش و هر گونه ضربه ایی مقاومت بالایی دارند .

صفحه کابینت چوبی نئوپان:

نئوپان ها از خرده چوب ها بدست می آیند که این خرده چوب ها که نظیر خاک اره و چوب های کوچک خرد شده هستند که فشرده شده و به وسیله رزین یا چسب کنار هم قرار گرفته و ساخته می شوند . روش تولید نئوپان به این صورت است که ضایعات بدست آمده از چوب ها به خرده چوب تبدیل شده و مراحل رطوبت گیری و همگن شدن را سپری کرده و چسب زده می شود و در مرحله ی پرس حرارتی قرار میگیرند . نئوپان باید چندین بار مرحله ی فشرده سازی را سپری کند تا خوب به یکدیگر بچسبند . در تولید و ساخت نئوپان محصول بدست آمده ابتدا به صورت مایع در می آید و در مراحل فشرده سازی به صورت ورق هایی یکنواخت دیده می شود . بعد از مراحل فشرده سازی باید ورق های به دست آمده سمباده کشیده شوند تا قابل استفاده شوند . از مزایای نئوپان می توان به پایین بودن آن نسبت به دیگر محصولات اشاره کرد . وزن پایین نئوپان باعث شده که استفاده از آن راحت تر باشد . اگر ظاهر و مقاومت چوب برایتان اهمیت چندانی ندارد می توانید از نئوپان استفاده کنید.

صفحه کابینت جنس چوبی فینگر جوینت:

در صفحات فینگر جوینت چوب ها در اندازه های مشخص برش داده می شوند ابتدا و انتهای تکه هایی که صفحه ی فینگر جوینت را می سازند به صورت نری و مادگی یعنی به صورت قفل و کلید به یکدیگر متصل می شوند . برای اینکه اتصالات محکمی داشته باشند آنها را با چسب های مخصوص محکم می کنند . از دلایل ساخت صفحه های فینگر جوینت می توان به مواردی چون کاهش هزینه نسبت به روستیک ، کاهش مشکلات تنشی و رفع محدودیت ابعاد چوب طبیعی اشاره کرد . از مشکلات و معایب صفحه های فینگر جوینت می توان به قیمت بالای فینگر جوینت نسبت به دیگر صفحه های کابینت چوبی ، مشکل باز شدن جوینت ها در صورت ساخت نا مناسب فینگر جوینت ،نیاز به نگهداری خوب و روغن کاری در طول زمان استفاده از فینگر جوینت اشاره کرد . صفحات کابینتی از جنس فینگر جوینت در بازار ایران توسط نجاران و با استفاده از چوب های روسی و راش ساخته می شود . نمونه های وارداتی فینگر جوینت ها به صورت محدود وجود دارند . باید توجه داشته باشید که صفحات فینگر جوینت با صفحات چسب متفاوت هستند .

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

64 − = 63

Call Now Buttonتماس مستقیم 02191007576