بررسی سبک ها و مدل های مختلف درب چوبی

درب‌ خانه، نقش اصلی و اساسی در دکوراسیون خانه ها  دارد. وجود درب، به خانه شما سبک و جزئیات معمارانه ، جذاب و زیبا می‌بخشد. ما در این مقاله به تعریف و شناخت درب چوبی ، انواع مدل‌ درب‌ چوبی( درب چوبی تک پنلی، دو پنلی ، سه پنلی ،چهار پنلی پنج پنلی، شیش پنلی، شیشه ای، آینه ای ) ، انواع سبک این درب ‌ها و خرید ورقه‌های فینگر جوینت می‌پردازیم و آن ها را به طور کلی شرح می دهیم.

با ما همراه باشید.

تعریف درب چوبی و کاربرد آن:

 این در های  چوبی تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون خانه‌ ها می گذارد. همان گونه که میدانید استفاده از در های چوبی مستحکم و دارای کیفیت بالا، بسیار کارا تر از درب چوبی، تو خالی بی کیفیت  و ساخته شده از مواد ترکیبی و مصنوعی است. در حالتی که جلوی درب خانه تان تاق نما و رواق دارید، استفاده از در های چوبی مناسب تر و بهتر است. چوب‌ درختان  گردو و بلوط برای ساخت در های چوبی، کاربرد فراوانی دارند. از بهترین چوب های مورد استفاده برای ساخت درب چوبی، میتوان به چوب ماهون هندوراس اشاره کرد؛ زیرا چوب این درخت بسیار سخت و مقاوم است و همچنین در برابر عوامل محیطی، بسیار مستحکم می‌باشد.

در مقالات پیشین به انواع فینگر جوینت ها و مقایسه‌ی آن ها  بطور مفصل پرداخته ایم.

انواع سبک در های چوبی

در های چوبی که در منازل  به کار می روند ممکن است دارای سبک‌ های گوناگونی باشند. فراوان ترین  سبک‌ به کار گرفته شده در، در های چوبی ایرانی، سبک کلاسیک و سبک مدرن می‌باشد. در ادامه ی مقاله به توضیحات بیشتری در مورد سبک مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.

سبک کلاسیک درهای چوبی:

استفاده از در های شیک و زیبا، به جذابیت خانه ها  کمک شایانی می‌کند. انتخاب و استفاده از درب‌ مناسب، در کامل کردن طراحی و معماری خانه، بسیار حائز اهمیت است. در هایی که به سبک مدرن ساخته شده اند دارای سطح چوبی گره دار و جزئیات پیچیده و طلایی هستند. در های کلاسیک بسیار جذاب شیک و زیبا می‌باشند. انتخاب این سبک از در ها، دارای استانداردهایی می‌باشد که به شرح زیر است:

  1. توجه به هماهنگی دیزاین و دکوراسیون داخلی منزل با این سبک از چوب
  2. جلوگیری از ایجاد شلوغی در اتاق خواب به دلیل داشتن جزئیات زیاد و پیچیده این نوع درب‌

سبک مدرن انواع درب چوبی:

سبک مدرن  این نوع از درب‌ چوبی، دارای سطح صاف و هسته ی تو پر یا تو خالی می‌باشد. سطح بدنه این نوع درب توسط رنگ یا روکش چوبی، پوشیده می شود و قیمت آن‌ها بسیار مناسب و  مقرون به صرفه است.  این نوع درب‌‌ بیش تر در خانه‌های مدرن کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. درب چوبی تو پر قیمت  بالا تری نسبت به تنوع درب‌ تو خالی دارد. از ویژگی‌های برتر این سبک از درب‌ میتوان به ، طراحی ساده و شیک این نوع محصولات اشاره کرد، وجود همین فواید باعث کاربرد آن‌ها در تعداد زیادی از منازل در ایران گردیده است.

 انواع مدل‌ های درب‌ چوبی

در های چوبی دارای انواع گوناگونی هستند، که هر یک از انواع آن کاربرد مختص به خود را دارد. با ما همراه باشید در ادامه به معرفی انواع مدل‌ درب‌ چوبی می‌پردازیم.

مدل درب چوبی تک پنلی

این درب در خانه‌ هایی که لوازم آن با دست ساخته شده است، کاربرد دارد. استفاده از این نوع درب‌ بیش تر در سبک‌ های کوچ نشینی اسپانیایی و تلفیقی  می‌باشد.

مدل درب چوبی دو پنلی ساده:

این محصول تنوع خیلی زیادی دارد. این مدل درب چوبی دارای یک ضلع قوسی در پنل بالایی است که در خانه‌های سبک تلفیقی و فرانسوی  بیش ترین کاربرد را دارد. درون پنل این مدل درب‌، شیار‌ هایی موجود است. درب‌ چوبی دارای دو پنل، بیشتر  یاد آور خانه‌های زیبای مزرعه ای و روستایی است.

مدل درب چوبی سه پنلی

 این مدل درب بسیار مستحکم  زیبا  و جذاب می‌باشد. کاربرد این نوع درب چوبی، در دکوراسیون داخلی زیاد است. بدنه این محصولات با رنگ یا روکش‌ های چوبی( چوب درخت بلوط) ، تحت پوشش قرار  می گیرد. تلفیق بسیار خوبی با خانه‌های کلاسیک و سنتی دارد. طراحی این درب به صورت دو پنل عمودی و یک پنل مربعی می‌باشد. طرح این محصولات، در معماری ویکتوریایی و تلفیقی فرانسوی مشاهده می‌گردد.

مدل درب چوبی چهار پنلی

این مدل درب‌ در خانه‌ هایی که دارای چهارچوب قوسی شکل هستند، کاربرد چندان زیادی ندارد. درب چهار پنلی بیش تر در خانه‌های سبک معماری ایتالیایی به چشم می خورد.

مدل درب چوبی پنج پنلی

این محصول به دو صورت تو خالی و تو پر تولید می‌شود. استفاده از درب چوبی پنج پنلی، به محیط خانه جذابیت و جلوه خاصی می‌بخشد.

مدل درب چوبی شش پنلی

 از پر کاربرد ترین نوع درب چوبی، درب شش پنلی می‌باشد. این  نوع محصول در دو مدل تو پر و تو خالی وجود دارد. نوع این درب، با توجه به اندازه آن، قابل تغییر است.

مدل درب چوبی خاص

این مدل درب، دارای یک چهار چوب قوسی و یک عدد پنل قوسی است. بدنه چوبی این محصول، زیبایی و جذابیت خاصی را به وجود آورده است. با زیبا تر شدن در های چوبی، استفاده از این محصول سخت تر می‌شود؛ زیرا انتخاب محل قرار گیری آن دشوار تر خواهد شد.

مدل درب چوبی شیشه‌ای

تنوع این نوع از  محصولات نیز بسیار بالا می‌باشد. کاربرد این در ها بیش تر در نقاطی از خانه می‌باشد که به نور بیش تری در آن محیط احتیاج داریم از جمله این مکان‌ها می‌توان ورودی راهرو‌ ها، بالکن را نام برد. در اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی از این محصول کمتر استفاده می‌شود. به جهت جداسازی فضا‌ های سالن پذیرایی و نشیمن‌ ها، در های چوبی شیشه ای مورد استفاده می‌گیرد.

مدل درب چوبی آینه ای

بیش ترین کاربرد درب چوبی آینه ای در تولید درب‌ کمد‌ های خانه و درب حمام می‌باشد. استفاده از این محصول برای روشن سازی محیط، به خصوص محیط‌های کوچک، بسیار کمک می‌کند.

از همراهیتان سپاس گزاریم ، امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان سودمند بوده باشد.

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

5 + 4 =

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589