دیوارپوش ها و فینگرجوینت

دیوارپوش ها و فینگرجوینت

همه‌ ما دوست داریم طراحی داخلی منزلمون ، دفتر کارمون و… به بهترین شکل باشه. هم مدت زمان زیادی دوام داشته، هم زیبا باشه و خلاصه از همه نظر مرغوب و دلنشین باشه، همین موضوع باعث شده تا طراحان داخلی و معمار ها توجه بسیاری به انواع چوب داشته باشند. ما هم در این مقاله قصد داریم تا در مورد فینگرجوینت و دیوارپوش های چوبی که هر دو از طرف طراحان داخلی بسیار مورد توجه قرار می گیرند صحبت کنیم. اگر شما هم مشتاق مطالعه این موضوع هستید، با ما همراه باشید.

دیوار پوش

بطور کلی دیوارپوش ها یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی هستند که دو نوع دیوارپوش پی وی سی و دیوار پوش چوبی از معروف ترین دیوارپوش ها می باشند. ما در این مطلب در مورد نوع چوبی دیوارپوش ها صحبت خواهیم کرد.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی به برش هایی از چوب که به طور موازی یا شکل های مختلف درکنار یکدیگر قرار می گیرند گفته می شود. اینکه در این دیوار پوش ها از چه چوبی استفاده شود هم بستگی به نظر طراح و سلیقه مشتری دارد. از دیوارپوش های چوبی میتوان برای دیوار سالن های پذیرایی، لابی هتل ها، مراکز تجاری و … استفاده کرد.

مزایای دیوارپوش های چوبی

مزایا ی استفاده از دیوار پوش چوبی :

دیوارپوش های چوبی علاوه بر زیبایی مزایای دیگری نیز دارند که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم؛

۱- از نظر اقتصادی به صرفه هستند

۲- سریع و آسان نصب می شوند

۳- ضد حشرات و باکتری‎ها هستند

۴- خاصیت گرمابخشی دارند(چوب احساس گرمی و آرامش در منزل بوجود می آورد)

۵-طول عمر بالایی دارند

۶-عایق حرارتی هستند

۷-سازگار با محیط زیست هستند‌

۸-عایق صوتی هستند

۹- برای استفاده در اقلیم سرد و خشک بسیار مناسب می باشند.

۱۰- در رنگ های متنوعی موجود هستند

از آنجایی هیچ چیز در این جهان عاری از عیب و ایراد نیست و هر چیزی مزایا و معایب خاص خود را دارد، در زیر به دو مورد از معایب دیوارپوش های چوبی اشاره کردیم؛

۱-نمی توان آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد.

۲- امکان استفاده از آن در محیط های مرطوب وجود ندارد.

فینگرجوینت

ما در مقالات پیشین به تفضیل در مورد فینگر جوینت، مزایا، کارایی، فینگر جوینت چوب های مختلف و… بطور کامل صحبت شده است که شما اگر دوست داشتید میتوانید این مقالات را مطالعه کنید.

اصلی ترین نکته ای که در مورد فینگرجوینت وجود دارد این است که فینگر جوینت ورق طبیعی است. در واقع برش های چوب به قطعات کوچکتر تبدیل میشوند و با روش شانه ای به یکدیگر وصل می شوند  و از این طریق یک صفحه بزرگ برای انجام کارهای نجاری ایجاد می شود. فینگرجوینت ها انواع مختلفی مثل فینگر جوینت رابر وود، فینگر جوینت راش، فینگر جوینت آکاسیا، فینگر جوینت بلوط، فینگرجوینت ساپلی، فینگر جوینت روسی، فینگر جوینت پالونیا، فینگرجوینت گردو، فینگر جوینت باران، فینگر جوینت ونگه و… دارند که هرکدام از آن ها نیز ویژگی منحصر به فرد خود را دارد.

در زیر به چند مورد از کاربرد های فینگر جوینت اشاره کرده ایم :

استفاده برای صفحه های کابینتی

استفاده به عنوان دیوارپوش و کفپوش

استفاده برای درب ها و پله های چوبی

میز، صندلی، کمد و …

استفاده در منبت کاری

استفاده در ساخت انواع ظروف دکوری و آنتیک

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

از ویژگی هایی ای فینگرجوینت نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبیعی بودن

فینگرجوینت کاملا طبیعی است و مستقیما از تکه های چوب درخت تهیه شده است که این موضوع سبب سالم بودن و نداشتن عواقب یا خطری برای انسان هاست!

  • استحکام بالا

همانطور که گفتیم پانل فینگر جوینت  از چوب طبیعی ساخته شده است و همین موضوع باعث شده است تا علاوه بر زیبایی خاصی که دارد از استحکام بالاتری نیز برخوردار باشد.

  • رنگ پذیری

پانل های فینگر جوینت، قابلیت رنگ پذیری دارند و شما می توانید با استفاده از رنگ یا روغن اقدام به ضد آب، ضد خش، ضد حریق و تغیر رنگ آنها کنید.

  • کاربرد های فراوان

تا به الان بیشتر از ۱۰۰ کاربرد متفاوت برای پانل های فینگرجوینت شناسایی شده است، برعکس پانل های مصنوعی مثل ام دی اف که کمتر از  ۲۰ کاربرد برایشان  تعریف شده است!

  • ابزار خوری

برعکس سایر تخته چوب هایی که در بازار وجود دارند،  فینگرجوینت قابلیت ابزارخوری بالایی دارد. در واقع می توان  آن هارا به اشکال مختلف چوب تبدیل کرد بدون آنکه آسیبی به بافت چوب برسد.

  • زیبایی منحصر به فرد

پانل های فینگرجوینت زیبایی بسیار زیادی دارند و به همین علت در عرصه صنعت کاران چوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند.

در واقع، فینگرجوینت صفحات طبیعی است که میتوان از آن در ساخت دیوار پوش ها نیز استفاده کرد، که خب استفاده از فینگرجوینت برای دیوارپوش ها مزایای خاص خود را دارد که در بالا به آن ها اشاره کردیم.

 بازرگانی هادی چوب وارد کننده و عرضه کننده انواع چوب های جنگلی ، تخته های آمریکایی،آفریقایی و اروپایی، فینگرجوینت،بائوبوخا،پارکت تمام چوب و …. است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت  وشرایط با ما تماس بگیرید:

٧٦٢١١٤٧١-٠٢١

۰۲۱-٣٣٢٨١٥٨٩

 در پایان صمیمانه از همراهی شما سپاسگزاریم، امید است مطالعه این مطلب برایتان سودمند بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

7 + 3 =

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589