فینگر جوینت چیست؟

تخته فینگر جوینت

فینگر جوینت چیست؟ | ویژگی های صفحات فینگر جوینت| کاربرد های صفحه فینگر جوینت

  1. صفحه فینگر جوینت چیست ؟
  2. ویژگی های تخته های فینگرجوینت ؟
  3. کاربرد و موارد استفاده از صفحات فینگر جوینت
  4. انواع چوب های مورد استفاده در صفحات فینگرجوینت ؟
  5. راهنمای نگهداری و تمیز کردن صفحات فینگر جوینت
  6. قیمت صفحات فینگر جوینت
  7. راه های ارتباطی و تماس با ما ؟

 صفحه فینگر جوینت چیست ؟

اولین قدم بعد از قطع درختان برش دادن آن ها و ایجاد الوار از  آنها می باشد که با توجه به شکل فیزیکی  نامنظم درختان، ایجاد الوارهای بزرگ و یکدست در این مرحله کار بسیار سختی است و علاوه بر آن بعضی از درختان دارای پوسیدگی داخلی بوده که بعد از برش دادن نمایان می شود وبایستی محل پوسیدگی را از چوب سالم جدا کرد. این کار باعث می شود تا قطعه های چوبی کوچک تری تولید شود که نمیتوان از آن ها به صورت مستقیم برای ساخت صفحات چوبی بزرگ برای انواع سازه های چوبی استفاده کرد.

صفحه فینگر جوینت از یک لایه چوبی، که با اتصال تکه های کوچک مستطیل شکل چوبی به وجود آمده ،ساخته می شود بدین منظور تخته های چوبی طبیعی  بزرگ به تکه های کوچک تر برش داده شده و از پرس کردن این تکه های کوچک به هم یک صفحه بزرگ ایجاد می شود که به آن تخته فینگر جوینت (finger joint)  گفته می شود.

علت نامگذاری صفحات فینگر جوینت بدلیل شباهت اتصال بین آن ها با اتصال انگشت های دست ها می باشد که به آن اتصال انگشتی و یا شانه ای نیز گفته می شود.

پنل های فینگر جوینت یا اتصال انگشتی  برخلاف تخته های فشرده دیگر نظیر: نئوپان و MDF از چوب طبیعی ساخته شده است و همین موضوع سبب شده است تا علاوه بر زیبایی منحصربه فردش از استحکام بالاتری نیز برخوردار باشد.

در این صفحه ها تکه چوب های کوچک  به صورت پروفیل و با چسب مخصوص در کنار هم چیده شده اند و یک ترکیب زیبا به وجود آورده اند.

تخته های فینگر جوینت  به دلیل استفاده از روش اتصال انگشتی و یا شانه ای ، که یکی از روش های مقاوم برای اتصال دو قطعه چوبی می باشد، برای انواع سازه های چوبی مانند: میز، صندلی، کابینت، کمد دیواری، دیوارپوش و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در بازرگانی هادی چوب پنل های فینگر جوینت از جنس های راش، آکاسیا، بلوط،رابروود،ونگه،ساپلی و …، که تمامی اجناس به صورت وارداتی بوده، به فروش می رسد .

فینگر جوینت پالونیا نیز در بازرگانی هادی چوب موجود می باشد که یکی از زیباترین و پرکاربردترین فینگرجوینت ها بشمار می رود.

همچنین فینگر جوینت  بامبو نیز به زودی در بازرگانی هادی چوب موجود می شود.

ویژگی ها ی تخته های فینگرجوینت ؟

  • تخته های فینگر جوینت ۱۰۰% از چوب طبیعی بوده  و فاقد هر گونه مواد زیان آور و سرطانزا می باشند .
  • صفحات فینگر جوینت کاملا بهداشتی بوده ومی توان از آن ها در آشپزخانه و محیط های صرف غذا استفاده نمود .
  • صفحات فینگر جوینت بر خلاف سایر محصولات چوبی پوسیده نمی شوند و در شرایط مرطوب آشپزخانه باد کردگی پیدا نمی کنند .
  • پنل های فینگر جوینت فاقد هزینه های باند و لبه و هزینه های اضافی دیگر  بوده و دارای سطوح صاف ، صیقلی و درخشنده می باشند .
  • تخته های فینگر جوینت دارای ضربه پذیری بسیار عالی بوده ، و در هنگام برخورد ظروف با سطح آن ها کمترین سرو صدا ایجاد می شود .
  • پایداری صفحات فینگر جوینت در ابعاد بالا

با توجه به اینکه در ساخت صفحات فینگر جوینت، قطعات کوچک چوبی به یکدیگر متصل شده و پروفیل های انگشتی و در نهایت صفحات چوبی را ایجاد میکند به همین خاطر تغییر سایز و ابعاد، پیچیدگی و تابش در این صفحات بسیار کم اتفاق می افتد .

  • دوام و مقاومت بالا نسبت به تغییرات حرارتی و رطوبتی

استفاده از چسب طبیعی و کاملا سازگار با طبیعت و عاری از هرگونه مواد سمی با استانداردهای دقیق در ایجاد اتصالات بین صفحه و خشک کردن قطعات چوبی قبل از تولید سبب شده است تا صفحات فینگر جوینت از مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی از قبیل حرارت و رطوبت برخوردار باشند .

  • قابلیت استفاده در انواع سازه های چوبی

صفحات چوبی فینگر جوینت را می توان برای تولید انواع محصولات چوبی اعم از تولید درب، پارکت، مبلمان و … استفاده کرد .

کاربرد و موارد استفاده از صفحات فینگر جوینت

 

کاربرد صفحات فینگر جوینت

از صفحات فینگر جوینت برای ساخت انواع سازه های چوبی استفاده می شود که چند مورد از آن ها را در زیر نام برده ایم:

ساخت انواع صفحه های کابینتی

ساخت انواع دیوارپوش و کفپوش

ساخت انواع درب ها و پله های چوبی

ساخت انواع میز، صندلی، کمد و …

استفاده از فینگر جوینت در منبت کاری

ساخت انواع ظروف دکوری و آنتیک

انواع چوب های مورد استفاده در صفحات فینگرجوینت؟

برای ساخت پنل های فینگرجوینت می توان از هر نوع چوبی استفاده کرد. بازرگانی هادی چوب با توجه به نوع نیاز مشتری ورقه فینگر جوینتی با جنس مناسب را ارائه می دهد.

برخی از چوب هایی که در ساخت صفحات فینگر جوینت استفاده می شود عبارت اند از: راش، بلوط، صنوبر، اسپروس، گردو،آکاسیا،روسی،ونگه، ساپلی، رابروود و … که می توان با توجه به نوع نیاز از هر یک از این چوب ها استفاده کرد؛ همچنین میتوان از ترکیبی از این چوب ها استفاده کرد و یک ترکیب زیبا و محکم از صفحات فینگر جوینت ایجاد کرد.

 

راهنمای نگهداری و تمیز کردن سطوح فینگر جوینتی

صفحات فینگر جوینت یکی از جزئیات زیبایی و راحتی اماکن زیبایی بوده و اغلب بخاطر نمای طبیعی، عمر طولانی و اقتصادی بودن مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان می باشد.

صفحات فینگرجوینت برای زیبا ماندن نیاز به نظافت و مراقبت با مواد صحیحی می باشند. بدین منظور جهت نظافت و نگهداری راحت و مطمئن شما روش هایی ارائه کرده ایم که با رعایت آن ها میتوانید زیبایی و تمیزی همیشگی را برای صفحات فینگر جوینت خود به ارمغان بیاورید.

 قدم اول در تمیز کردن گرد گیری می باشد که میتوان با دستمال نرم این کار را انجام داد. تا از آسیب رساندن به صفحات جلوگیری کرد.

مرحله بعدی مرحله شستشوی صفحات فینگر جوینت می باشد که در این مرحله انتخاب مصالح درست یکی از مهم ترین اصول به شمار می رود. برای سطوح فینگر جوینت که احتمال آسیب دیدنشان بلحاظ مواد شیمیایی سخت وجود دارد ملزم به استفاده از نظافت کننده های ویژه تولید شده جهت این کار می باشد. با انتخاب درست مواد شوینده عمر و زیبایی صفحات فینگر جوینت بیشتر می شود. بعد از شستشوی صفحات فینگر جوینت میبایستی سطح مورد نظر را خشک کرد. با وجود اینکه صفحات فینگر جوینت نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارند ولی رطوبت طولانی مدت سبب پوسیدگی صفحات می شود.

در صورت ریخته شدن هرگونه ماده شیمیایی نظیر رژ لب، لاک و مرکب و مواد چسبنده ای که تمیز کردن آن ها سخت میباشد بایستی برای پاک کردن آن مقداری ماده نظافتی ویژه فینگرجوینت را بر روی دستمال مرطوبی ریخته و آن را پاک کنیم.

به این نکته توجه کنیم که در دستمال هایی که برای پاک کردن سطوح فینگر جوینتی استفاده می کنیم نباید مواد فلزی وجود داشته باشد زیرا ممکن است خراش هایی بر روی صفحات فینگر جوینت ایجاد کند.

در تمیز کردن سطوح فینگر جوینت توجه داشته باشید که از مواد شیمیایی با غلظت بالا استفاده نکنید. همچنین سطوح صفحات فینگرجوینت را در معرض اجسام سنگین،سخت و نوک تیز قرار ندهید.

قیمت صفحات فینگر جوینت

 قیمت صفحات فینگر جوینت متناسب با جنس چوبی است که در آن به کار برده شده است. بازرگانی هادی چوب، عرضه کننده انواع تخته ها و چوب های خارجی، بهترین و نازل ترین قیمت ها را برای شما مشتریان عزیز در نظر گرفته است. برای اطلاعات از قیمت ها با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی و تماس با بازرگانی هادی چوب ، عرضه کننده انواع تخته ها و چوب های آمریکایی، آفریقایی و اروپایی؟

۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۷۶

۰۲۱-۷۶۲۱۱۴۷۱

۰۲۱-۳۳۲۸۱۵۸۹

t.me/hadichoob_co

hadichoob@

دیدگاه خود را بنویسید

4 + 1 =

Call Now Buttonتماس مستقیم 02191007576