مزایا و معایب فینگر جوینت

مزایا و معایب فینگر جوینت

در این مقاله به بررسی موضوعات زیر می‌پردازیم  با ما همراه باشید:

فینگر جوینت چیست؟

مزایای فینگر جوینت

معایب استفاده از چوب در طراحی

همانطور که میدانید امروزه استفاده از چوب در طراحی و دکوراسیون منازل ، رستوران ها ، کافه ها ، ادارات و… طرفدارن بسیاری دارد.بطوری که اگر به اطراف خود نگاه کنید حتما چند وسیله ی چوبی خواهید دید در این مقاله پس از بررسی نکاتی در مورد فینگر جوینت مطالبی در مورد  مزایا و معایب فینگر جوینت ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فینگر جوینت چیست؟

پس از قطع درختان برش و دادن آن ها و ایجاد الوار  با توجه به اینکه شکل فیزیکی  درختان نامنظم است ایجاد الوارهای بزرگ و یکدست در این مرحله کار بسیار دشواری است و علاوه بر آن بعضی از درختان دارای پوسیدگی داخلی بوده که بعد از برش دادن نمایان می شود وبایستی محل پوسیدگی را از چوب سالم جدا کرد. این کار باعث می شود تا قطعه های چوبی کوچک تری تولید شود که نمیتوان از آن ها به صورت مستقیم برای ساخت صفحات چوبی بزرگ برای انواع سازه های چوبی استفاده کرد.

صفحه فینگر جوینت از یک لایه چوبی، که با اتصال تکه های کوچک مستطیل شکل چوبی به وجود آمده ،ساخته می شود بدین منظور تخته های چوبی طبیعی  بزرگ به تکه های کوچک تر برش داده شده و از پرس کردن این تکه های کوچک به هم یک صفحه بزرگ ایجاد می شود که به آن تخته فینگر جوینت گفته می شود.

دلیل نامگذاری صفحات فینگر جوینت بدلیل شباهت اتصال بین آن ها با اتصال انگشت های دست ها می باشد که به آن اتصال انگشتی و یا شانه ای نیز گفته می شود.

مزایای فینگر جوینت :

۱)پایدار بودن ابعاد

قطعات کوتاه چوبی به یکدیگر متصل می شوند و شاخه های اتصال انگشتی و در نهایت صفحات چوبی را به وجود می آورد،به همین دلیل امکان ایجاد تغییرات ابعادی و یا تابیدگی و پیچش در آنها بسیار پایین می باشد.

۲) مقاومت بالا:

فینگر جوینت در برابر تغییرات حرارتی و رطوبتی که ممکن  است پیش بیاید بسیار مقاوم می باشد و به عبارتی مقاومت بالا از ویژگی های بارز این صفحات چوبی است. صفحات چوبی پیش از تولید بطور کامل  خشک می شوند به همین علت ساختار چوب دچار  تبادل رطوبت با محیط اطرافش نخواهد شد. از طرف  دیگر  به علت استفاده از چسب های ارگانیک  بسیار سازگار با محیط زیست بوده و پایداری این محصولات در برابر عوامل و متغیرهای محیطی می باشد.

۳)تنوع بالا در کاربرد :

موارد استفاده از فینگر جوینت ها بسیار گسترده است فینگرجوینت‌ ها ورقه های مدرن و همه کاره ای هستند که می‌توان از آنها جهت ساخت انواع وسایل  چوبی از فینگرجوینت‌ استفاده کرد.

 فینگر جوینت در منبت کاری ،تولید میز، صندلی، کمد ساخت درب ها و پلکان چوبی ساخت صفحه‌های کابینتی ، دیوارپوش و کفپوش  ، ساخت انواع ظروف دکوری و آنتیک و… نمونه هایی از کاربرد های فینگر جوینت می باشند.

۴) روکش پذیری و رنگ کاری با کیفیت بسیار بالا و خاصیت ابزار خوری آسان

۵) سازگار با محیط زیست

فینگر جوینت به علت اینکه خود از ساختار گیاهی و طبیعی  برخوردار است بسیار سازگار  با محیط زیست می باشد از طرفی نیز تکنولوژی ساخت فینگر جوینت بر اساس استفاده بهینه از چوب و جنگل ها است و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

۶)سازگار با انسان:

فینگر جوینت برعکس برخی از مواد و مصنوعات چوبی دیگر که حاوی چسب اوره فرمآلدهید هستند و  منجر به انتشار گاز سمی و سرطانزای فرم آلدهید می شوند،چنین پیشامد هایی ندارد و ضامن سلامت انسان و خانواده میباشد.

۷)تنوع بالا

۸) نگه داری آسان

۹) عایق صوتی بودن نیز از دیگر مزایای این محصول است و آلودگی صوتی کمتری را ایجاد خواهد کرد

۱۰) مقرون به صرفه بودن

معایب فینگر جوینت :

همانطور که میدانید هر محصولی همراه با مزایای که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد در ادامه به بررسی معایب استفاده از چوب در طراحی های داخلی خواهیم پرداخت، این معایب شامل موارد زیر می باشد

  • عدم همگنی و ضعف در اتصال
  • احتمال ایجاد شکست و گسیختگی
  • عدم استفاده مجدد به شکل اولیه چوب
  • احتمال ایجاد چین خوردگی در چوب
  • بالا بودن وزن چوب به نسبت به سایر  مواد مصنوعی
  •  مقاومت پایین چوب در برابر حمله موجودات زنده مانند جوندگان و حشرات
  • چنانچه درز گیری اشتباه انجام شود ، چوب‌ها از هم گسیخته خواهند شد
  • چوب‌ها به راحتی  می‌سوزند و دارای لکه شده و به راحتی دچار خراش می‌شوند
  • در برخی موارد نیز در  استفاده از چوب‌ها در ساخت و ساز ها ممکن است  دوام آن‌ها در برابر نفوذ آب و رطوبت کم باشد.

چوب‌هایی که در طراحی داخلی خانه‌هایی که دارای سیستم گرم کننده مرکزی مورد استفاده قرار می گیرند، احتمال  تاب خوردگی و تغییر در ابعاد را خواهند داشت. بهتر است در این خانه‌ها از چوب‌هایی که مقاومت بالا دارند استفاده شود.

نکته ای که در مورد فینگر جوینت باید بدانید این است که فینگر جوینت ها در دو ساده و میکس موجود هستند. فینگر جوینت های میکس از چند نوع چوب مختلف ایجاد می شوند ولی فینگر جوینت های ساده فقط از یک نوع فینگر جوینت ساخته می شوند.

نکته ی قابل توجه این است که فینگر جوینت ها از ضایعات چوبی ساخته نشده اند بلکه از قطعه چوب‌های کوچک تولید می‌شوند. این محصولات در مقایسه با نئوپان که توسط ضایعات چوبی تولید می‌شوند، مقاوم تر هستند

بازرگانی هادی چوب، عرضه کننده انواع تخته ها و چوب های خارجی، بهترین و نازل ترین قیمت ها را برای شما مشتریان عزیز در نظر گرفته است. برای اطلاعات از قیمت ها با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی و تماس با بازرگانی هادی چوب ، عرضه کننده انواع تخته ها و چوب های آمریکایی، آفریقایی و اروپایی؟

۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۷۶

۰۲۱-۷۶۲۱۱۴۷۱

۰۲۱-۳۳۲۸۱۵۸۹

t.me/hadichoob_co

hadichoob@

ایمیل: info@hadichoob.com

.

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

2 + 4 =

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589