مقایسه انواع فینگر جوینت

امروز در این مقاله قصد داریم تا انواع مختلف فینگرجوینت را با هم مقایسه کنیم و بررسی کاربرد های هر کدام بپردازیم.

پیش از هر چیزی به توضیح مختصری در مورد فینگر جوینت می پردازیم. گفتنی است برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فینگر جوینت، نحوه ساخت فینگر جوینت و کاربرد های فینگر جوینت می توانید به مقالات پیشین هادی چوب مراجعه کنید.

فینگر جوینت چیست؟

ورق فینگر جوینت ورق یک لایه چوبی می باشد که ساخته شده توسط اتصال تکه چوب های طبیعی است. در  طی این روش تخته‌های چوبی بزرگ به تکه چوب‌های کوچک تبدیل می‌گردند و از اتصال این تکه چوب‌ها در کنار صفحه فینگر جوینت تشکیل می‌گردد. دلیل نام گذاری ورق فینگر جوینت این است که ،معادل فارسی فینگر جوینت، اتصال انگشتی می‌باشد و استفاده از اتصال انگشتی یا فینگر جوینت در قطعات آن باعث نام گذاری به این شکل شده است. ورق فینگر جوینت برعکس ورق تخته فشرده (نئوپان) و MDF، دارای ساختار تمام چوب است و طبیعی بودن چوب در آن کاملا معلوم است.

از فینگر جوینت می توان در موردی مثل،استفاده برای صفحه های کابینتی، استفاده به عنوان دیوارپوش و کفپوش، استفاده برای ساخت درب ها و پله های چوبی، استفاده جهت ساخت میز، صندلی، کمد و …، استفاده در منبت کاری، و  ساخت انواع ظرف های  دکوری و آنتیک و….

انواع فینگر جوینت :

فینگر جوینت ها در دو ساده و میکس موجود هستند. فینگر جوینت های میکس از چند نوع چوب مختلف ایجاد می شوند ولی فینگرجوینت های ساده فقط از یک نوع فینگر جوینت ساخته می شوند.

نکته ی قابل توجه این است که فینگر جوینت ها از ضایعات چوبی ساخته نشده اند بلکه از قطعه چوب‌های کوچک تولید می‌شوند. این محصولات در مقایسه با نئوپان که توسط ضایعات چوبی تولید می‌شوند، مقاوم تر هستند.

حال به معرفی تعدادی از این فینگر جوینت ها می‌پردازیم:

فینگرجوینت گردو

فینگرجوینت باران

فینگرجوینت راش

فینگرجوینت ساپلی

فینگرجوینت پالونیا

فینگرجوینت ونگه

فینگرجوینت رابر وود

فینگرجوینت آکاسیا

فینگر جوینت بلوط

فینگرجوینت روسی

ویژگی های فینگرجوینت گردو:

فینگر جوینت گردو، مقاوم در برابر جذب رطوبت و آب هست.  در برابر پوسیدگی ، ترک خوردن ، بادکردن چوب و غیره هم مقاومت داره. همچنین فینگر جوینت گردو سازگاری با محیط زیست، انسان ، و طبیعت داره  و بدون استفاده از چسب ها و یا رنگ های شیمیایی هست.

از دیگر ویژگی های فینگر جوینت  می توان به صاف و یکدست بودن ،تحمل حرارت بسیار خوب،دلپذیری محیط با زیبایی و گرمی چوبمطمئن بودن برای استفاده در محل سینک ظرفشویی و گاز آشپزخانه و ضربه پذیری عالی ، با کمترین سر و صدا هنگام برخورد ظروف اشاره کرد.

همچنین از فینگر جوینت گردو در،صفحات رویه کابینت آشپزخانه،سطوح کانتر، میزهای رستوران، پیشخوان و دکوراسیون هتل ،کانتر آزمایشگاهها و، پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازلانواع پارکت و کفپوش، انواع دیوار پوش ،کابینت و صفحه کابینت ،درب های تمام چوبی ، پلکان چوبی میزهای مبلمان ، میز اداری ، صندلی ، کمد و … ، ادوات ورزشی ، انواع ظروف کاربردی و تزئینی  و… استفاده می شود.

ویژگی های فینگر جوینت راش:

-مقاوم در برابر جذب رطوبت و آب

-مقاوم در برابر پوسیدگی ، ترک خوردن ، بادکردن چوب و غیره

-سازگار با محیط زیست انسان , طبیعی و بدون -استفاده از چسب ها و یا رنگ های شیمیایی

– صاف و یکدست ؛ سطوح صاف ، صیقلی و درخشنده

قدرت تحمل بالای حرارت و…

 ویژگی هایی فینگر جوینت ساپلی

این نوع فینگر جوینت هم مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و رطوبت دارد. در این نوع فینگر جوینت هم چسپ یا رنگ شیمیایی استفاده نشده و ویژگی هایی مثل سایر فینگر جوینت ها دارد.

ویژگی فینگرجوینت روسی

به علت سبک بودن و استحکام بالای فینگرجوینت راش روسی از بهترین چوب ها برای اسکلت بندی ساختمان، فینگر جوینت روسی می‌باشد. این چوب ها دارای الیاف بلند میباشند و رنگ سفید آنها، فینگر جوینت روسی را برای صنایع کاغذ سازی مناسب تر میکند. با توجه به انعطاف پذیری بالای چوب های روسی، نجاران از این نوع چوب بسیار استقبال میکنند. البته بافت نرم این چوب، آن را برای رنگ آمیزی و استفاده در قسمت های رنگی نا مناسب می کند. فینگر جوینت روسی در دکور سازی،کف سازی‌ های پارکت ، قاب سازی‌ های سقف،دکور سازی ها و کابینت‌های چوب،درهای چوبی با روکش‌ های زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

فینگر جوینت بلوط:

از ویژگی های این فینگرجوینت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

_مقاوم در همه شرایط

_سازگار با محیط زندگی انسان

_صاف و یکدست و براق

_دلپذیری محیط با زیبایی چوب

_تحمل حرارت بالا

_ضربه پذیری عالی

_مناسب برای استفاده در سطوح سینک های ظرف شویی

فینگر جوینت رابروود:

از ویژگی های این نوع فینگرجوینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_رنگ پذیری خوب

_برش آسان

_رنگ زیبا با موج های طبیعی

_قابلیت انعطاف خوب

_چوب سختی است

_مقاوم در برابر حشرات

_قابلیت خشک سریع و یکنواخت

قیمت فینگرجوینت:

قیمت فینگرجوینت ها با توجه به نوع چوب ،درجه چوب،ضخامت فینگرجوینت و کاربرد آن می تواند متفاوت باشد. جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباطی و تماس با بازرگانی هادی چوب ، عرضه کننده انواع فینگر جوینت؟

۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۷۶

۰۲۱-۷۶۲۱۱۴۷۱

۰۲۱-۳۳۲۸۱۵۸۹

t.me/hadichoob_co

hadichoob@

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

25 + = 27

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589