نکات مهم درمورد فینگر جوینت

فینگر جوینت

نکات مهم درمورد فینگر جوینت

فینگرجوینت: چیست، چه زمانی از آنها استفاده کنیم و چرا؟

اگرالان اولین باریست که این نوع روش نازک کاری چوب را می شنوید، احتمالاً  سوالات زیادی درمورد فینگرجوینت در سرتان هست. فینگرجونت چیست؟ چه زمانی از آن ها استفاده کنیم؟ و چرا باید از آن استفاده کرد؟ نگران نباشید چون ما در این مقاله به همه این سوالات جواب می دهیم. پس با ما همراه باشید.

فینگر جوینت نوعی روش نازک کاری چوب است و روشی آسان تر و راحت تر از روش های مشابه می باشد. شما می توانید از آن برای اتصال جعبه ها، در کابینت و سایر قطعات چوبی مشابه استفاده کنید. این نوع اتصال به شما این اطمینان را می دهد که می توانید برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید.

همانطور که گفتیم، فینگرجوینت نسبت به روش های مشابه پیچیدگی کمتری دارد و در عین حال باعث شیک تر شدن کار شما می شود.

فینگرجوینت چیست؟

فینگرجوینت شامل مجموعه ای از پروفیل های مکمل و به هم پیوسته در دو تکه چوب است و از چسب چوب برای چسباندنشان به هم استفاده می کند. سطح مقطع این روش نازک کاری چوبی شبیه انگشتان به هم پیوسته است همین باعٍث شده تا نام فینگرجوینت را بروی آن بگذارند.

چه زمانی از فینگرجوینت استفاده کنیم؟

بسیاری از نجاری‌های حرفه‌ای به فکر فینگرجوینت هستند، زیرا استفاده از آن آسان است و در عین حال بسیار محکم است. به این دلیل است که چسباندن انتها به انتها قطعات کوتاه با “انگشت های” مخروطی مختلف به یکدیگر متصل می شوند و آنها را با استفاده از چسب چوب می چسبانند. به طور کلی،  شما می توانید از آن در اتصال چوب برای مبلمان و سایر ساخت کابینت استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای پروژه های طراحی ساده خود که شامل جعبه های کوچک و مربع های سه بعدی است استفاده کنید. اتصالات انگشتی به تجهیزات برش، ابزار و چسب های گران قیمت نیاز ندارند.

چرا باید از فینگرجوینت استفاده کرد؟

فینگرجوینت برای تمامی فراد ی که با چوب کار می کنند ( چه افراد آماتور و چه افراد حرفه ای ) بسیار مناسب است چون  می تواند قطعات چوبی با کیفیت بسیار بالاتر و قوی تر ایجاد کند. این فرآیند آسان است و نیازی به سرمایه گذاری گران قیمت برای ابزارهای برش ندارد. اگر می خواهید صافی و ثبات ابعادی داشته باشید، فینگرجوینت بهترین روش هست

شما باید از Finger Joints استفاده کنید چون نتایج بسیار خوب و پایداری دارد. این به به حداقل رساندن پیچ و تاب ها کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که خروجی مستقیم روی مفاصل انگشتان خود خواهید داشت. علاوه بر این، حتی بر روی قطعات کوچک کار نیز قوام بیشتری می‌افزاید تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی همیشه در بالاترین استانداردها قرار دارد.

بهترین انواع چوب برای استفاده در فینگرجوینت چیست؟

انتخاب بهترین نوع چوب برای استفاده در کار فینگرجوینت نیز نتیجه قطعه کار شما را تعیین می کند. نوع چوب استفاده شده باعث ایجاد تفاوت در انعطاف مفصل هنگام چیدن آن می شود. به عنوان مثال، چوب های نرم مانند کاج و صنوبر پس از مونتاژ فشرده می شوند. شما همچنین می توانید از سایر تخته های کاج، چوب ماهون و سایر تخته های ساخته شده توسط انسان مانند تخته سه لا و ام دی اف استفاده کنید.

البته توصیه ما این است که از بلوط و افرا استفاده نکنید زیرا آنها به اندازه انواع چوب ذکر شده همکاری ندارند. به علاوه، آنها به نیروی بیشتری برای مونتاژ و قدرت بیشتری برای حک کردن مفاصل انگشت نیاز دارند. از این رو برای ساخت اتصالات باید از ابزار و تجهیزات گران قیمت استفاده کنید.

انتخاب روش چسب

سالم بودن اتصالات فینگرجوینت شما به چسب چوبی که می خواهید استفاده کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، می توانید از ملامین اوره، اوره و PVA برای قطعات داخلی و سایر اتصالات غیر ساختاری استفاده کنید. از سوی دیگر، می توانید از چسب هایی مانند تیرهای چند لایه و فنل-رزورسینول برای سازه های بیرونی استفاده کنید.

مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که رطوبت چوب را در نظر بگیرید و آن را به طور یکنواخت روی اتصالات پخش کنید.  توجه داشته باشید که باید از چسب چوب هایی که بر پایه آب هستند اجتناب کنید چون باعث تورم ناحیه کوچک می شود و در نهایت باعث شود اتصالات از یک دیگر جدا شوند.

سخن پایانی

به طور کلی، فینگرجوینت جایگزین مناسبی برای سایر روش های سخت است .  فینگرجوینت همواره به دقت در اندازه گیری نیاز دارد، اما روند انجام آن ساده تر و قابل کنترل تر است. Finger Joints پشتیبانی باورنکردنی را در هر قطعه کار به دلیل پروفیل های به هم پیوسته ارائه می دهد. این نوع اتصال در قرنیز، قالب گیری، تخته کف، ساخت و ساز و پیرایش کاربرد دارند.

همچنین می توانید از آن در اتصال چوب برای ساخت مبلمان و سایر ساخت کابینت استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای پروژه های طراحی ساده خود که شامل جعبه های کوچک و مربع های بعدی است استفاده کنید. در نهایت، Finger Joints می تواند قطعات چوبی با کیفیت بسیار بالاتر و قوی تری ایجاد کند. نتایج قوی و پایداری را ارائه می دهد که در طولانی مدت مفید خواهید بود. همچنین برای اطمینان از اینکه محصول نهایی همیشه در بالاترین استانداردها قرار دارد، ثبات بیشتری را اضافه می کند.

در پایان صمیمانه از همراهی شما دوستان عزیز سپاسگزاریم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

 

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

22 − = 14

Call Now Buttonتماس مستقیم 02191007576