کاربرد فینگرجوینت در دکوراسیون

کاربرد فینگرجوینت در دکوراسیون

فینگرجوینت چیست؟

ویژگی‌های فینگرجوینت

صفحات فینگرجوینت چه کاربردهایی دارند؟

صفحات چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در طراحی داخلی، طرفداران بسیار زیادی دارد. بطور کلی استفاده از چوب در کنار استفاده صحیح از سایر متریال های موجود تا حد بسیار زیادی باعث زیبایی منزل شما می‌شود. یکی از نقاط قوت استفاده از چوب در طراحی داخلی این است که چوب ظاهری گرم و دلنشین دارد که می توان به راحتی برای ست کردن با المان های مختلف استفاده کرد و در تزئینات منزل نیز می توان از آن استفاده کرد. چوب یکی از مصالح پرکاربرد و زیبا در طراحی های ساختمان است. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب بستگی به سلیقه افراد دارد و ممکن است برای هرکسی استفاده از چوب در طراحی های داخلی جذاب نباشد. در دکوراسیون های داخلی ممکن است از فینگرجوینت استفاده شود.

اما فینگرجوینت چیست؟

فینگرجوینت چیست؟ ‌

فینگر جوینت یا کامب جوینت، نوعی اتصال است که مانند گره خوردن انگشتان بین دو دست، در دو قطعه چوب انجام می‌گیرد.  در واقع با برش مجموعه ای از پروفیل های مکمل در دو قطعه چوب این اتصال ساخته شده و بعد از آن چسپ زده می‌شوند.

در طراحی فینگرجوینت از چوب های طبیعی مثل؛ راش ، صنوبر، بلوط، روس، آکاسیا، گردو استفاده می‌شود.

در این روش، چوب هیچ درختی هدر نمی‌رود، حتی قسمت های بسیار کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و از همه قطعات( چه قطعات کوچک چوب و چه قطعات بزرگ چوب) بهینه استفاده می‌شود.

نکته مهمی که در رابطه با فینگرجوینت وجود دارد این است که تمام قطعاتی که برای ساخت صفحات فینگرجوینت مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید سالم بوده و هیچ شکستگی، پوسیدگی، سوراخ و… نداشته باشند. در واقع برای ساخت صفحات فینگرجوینت از انواع سالم استفاده می‌کنند.

کاربرد چوب:

همه ما کم و زیاد از کاربرد چوب مطلع هستیم و در اطراف خود نمونه های بسیاری از وسایلی که با چوب ساخته می شوند را می‌بینیم.

چوب کاربرد های بسیار زیادی دارد که از نمونه های این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت مصنوعات چوبی
  • استفاده از چوب برای اعضای باربر
  • استفاده در قالب سازی، چوب بست
  • استفاده برای نماسازی و تزیین

ویژگی‌های فینگرجوینت:

این صفحات کاملا طبیعی بوده و فاقد هر گونه مواد زیان‌آور هستند.

فینگرجوینت کاملا بهداشتی بوده و استفاده از آن در آشپزخانه و محل‌های صرف غذا بلامانع است.

صفحات فینگرجوینت در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.

برای استفاده در محل سینک ظرفشویی و گاز آشپزخانه مناسب هستند، چون عایق رطوبت و حرارت می‌باشند.‌

صفحات فینگرجوینت، ظاهری زیبا و دلپذیر دارند.

صفحات فینگرجوینت چه کاربردهایی دارند؟

  • در ساخت صفحه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد

کابینت ها جز اصلی هر آشپزخانه هستند و صفحه های کابینت جز اصلی هر کابینت می‌باشند.  صفحه های کابینت انواع بسیار متنوعی دارند. صفحات فینگرجوینت نیز در ساخت صفحه های کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند و کابینت های زیبا و مقاومی به وجود می‌آورند.

  • از فینگرجوینت به عنوان دیوارپوش و کفپوش استفاده می‌شود.

پوشش کف ساختمان از مواردی است که باعث زیبایی فضا داخلی می‌شود. صفحات فینگرجوینت یکی از جنس های کفپوش است که طرفداران بسیاری دارد.

  • از فینگرجوینت برای ساخت درب و پله‌ها استفاده می‌شود.

پله ها و درهای چوبی از راه‌های استفاده از چوب در فضای داخلی هستند که طرفداران بسیاری بخصوص در بین طراحان دکوراسیون داخلی دارد و خانه های دوبلکس را بسیار زیبا می‌کند.

  • از فینگرجوینت برای ساخت میز، صندلی و کمد و… استفاده می‌شود.

از فینگرجوینت در ساخت وسایل پرکاربرد چوبی مثل  میز، صندلی و کمد استفاده می‌شود. چوب فینگرجوینت از محکم ترین جنس ها برای ساخت این وسایل است‌.

  • از فینگرجوینت در منبت کاری هم استفاده می‌شود.

از آنجایی که در منبت کاری از چوبی استفاده می شود که  بافت ریز و محکم داشته باشد، می‌توان از فینگرجوینت هم استفاده کرد.

  • ظروف دکوری با فینگرجوینت

برای ساخت وسایلی مثل جعبه های تزیینی، گلدان ها و غیره می توان از چوب استفاده کرد تا بسیار زیبا تر و شیک تر باشد. فینگرجوینت یکی از صفحات چوبی است که استفاده از آن در ساخت ظروف دکوری و آنتیک بسیار زیبا، شیک و جذاب است.

ما در مقالات پیشین به تفضیل در مورد فینگر جوینت، مزایا، کارایی، فینگر جوینت چوب های مختلف و… بطور کامل صحبت شده است که شما اگر دوست داشتید میتوانید این مقالات را مطالعه کنید.

اصلی ترین نکته ای که در مورد فینگرجوینت وجود دارد این است که فینگر جوینت ورق طبیعی است. در واقع برش های چوب به قطعات کوچکتر تبدیل میشوند و با روش شانه ای به یکدیگر وصل می شوند  و از این طریق یک صفحه بزرگ برای انجام کارهای نجاری ایجاد می شود. فینگرجوینت ها انواع مختلفی مثل فینگر جوینت رابر وود، فینگر جوینت راش، فینگر جوینت آکاسیا، فینگر جوینت بلوط، فینگرجوینت ساپلی، فینگر جوینت روسی، فینگر جوینت پالونیا، فینگرجوینت گردو، فینگر جوینت باران، فینگر جوینت ونگه و… دارند که هرکدام از آن ها نیز ویژگی منحصر به فرد خود را دارد.

سخن پایانی

پانل های فینگرجوینت زیبایی بسیار زیادی دارند و به همین علت در عرصه صنعت کاران چوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند.

در واقع، فینگرجوینت صفحات طبیعی است که میتوان از آن در ساخت انواع ظروف دکوری، دکوراسیون منزل، کفپوش ها، راه پله و درب و …  استفاده کرد، که خب استفاده از فینگرجوینت برای هرکدام از این موارد مزایای خاص خود را دارد.

 بازرگانی هادی چوب وارد کننده و عرضه کننده انواع چوب های جنگلی ، تخته های آمریکایی،آفریقایی و اروپایی، فینگرجوینت،پارکت تمام چوب و …. است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت  و شرایط با ما تماس بگیرید:

٧٦٢١١٤٧١-٠٢١

۰۲۱-٣٣٢٨١٥٨٩

آدرس: جاده آبعلی، منطقه صنعتی خرمدشت، خیابان سیاه سنگ، نبش کوچه خرداد، پلاک ۴۶۹، طبقه اول

شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

ایمیل: info@hadichoob.com

 در پایان صمیمانه از همراهی شما سپاسگزاریم، امید است مطالعه این مطلب برایتان سودمند بوده باشد.

.

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

+ 72 = 78

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589