همسان سازی رطوبت فینگر جوینت و نکات جالب در مورد فینگر جوینت

همسان سازی رطوبت فینگر جوینت و نکات جالب در مورد فینگر جوینت

در این مقاله  پس از مقدمه ای کوتاه به بررسی موضوعات زیر می‌پردازیم  با ما همراه باشید:

فینگر جوینت چیست؟

نحوه ی همسان سازی رطوبت فینگر جوینت

فینگر جوینت و استفاده از آن در صنعت خودرو سازی

فینگر جوینت چیست؟

چوب ها همواره در معرض تنش ها و چالش های بسیار زیادی هستند از جمله این تنش ها، تنش تبخیر آب درونی هستند که این امر باعث می‌شود چوب ترک بخورد امروزه برای رفع این مشکل چوب را به قطعات ریز تری تبدیل می کنند و آنها را مجدد به هم وصل می کنند این عمل با ماشین های صنعتی انجام می شود به این ترتیب  که با شانه کردن چوب و پرس کردن قطعات به یک دیگر با چسپ انجام می گیرد به این روش فینگر جوینت کردن چوب می گویند.

نکته ی قابل توجه در مورد فینگر جوینت این است که فینگر جوینت از چوب های کوچک تشکیل شده است نه ضایعات چوب ها به همین علت است که مقاومت زیادی دارند.

در روش فینگر جوینت در اول تکه های کوچک مستطیلی شکل چوب به هم دیگر چسبانده شده و پروفیل را ایجاد می کنند و پس از آن از اتصال این پروفیل ها فینگر جوینت درست می شود.

پنل های فینگر جوینت ویژگی های زیر را دارند :

کاملا طبیعی هستند

کاملا بهداشتی هستند

مقاومت بالا ( مقاومت در برابر جذب رطوبت، پوسیدگی و…)

انواع فینگر جوینت‌ نیز شامل فینگر جوینت آکاسیا ،فینگر جوینت راش ، فینگر جوینت بلوط ،فینگر جوینت رابر وود:صفحه های فینگر جوینت صفحه هایی متشکل از قطعه ها ی چوبی کوچکی هستند؛ که با روش انگشتی(شانه ای) به هم دیگر متصل شده اند. برای ساخت فینگر جوینت ابتدا تخته های چوب را به قطعه های کوچک تر تبدیل کرده سپس قطعه های کوچک تر را  با روش فینگر به یکدیگر  وصل کرده و می چسبانند و به این ترتیت یک صفحه یکپارچه و مقاوم تشکیل می شود.

فینگرجوینت ساپلی( این نوع فینگر جوینت برای صفحات رویه کابینت آشپزخانه سطوح کانتر، میزهای رستوران پیشخوان و دکوراسیون هتل کانتر آزمایشگاه‌ها و پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازل انواع پارکت و کفپوش انواع دیوار پوش کابینت و صفحه کابینت درب های تمام چوبی پلکان مورد استفاده قرار می گیرند)   ، فینگر جوینت روسی ( فینگر جوینت روسی : ساخت ورق فینگر جوینت روسی به وسیله ی چوب درختان سرد سیری کشور روسیه انجام می شود و دارای طرح و نقش بسیار قشنگی نیز است. این نوع پانل‌ها مناسب برای استفاده در مناطق بسیار مرطوب، مانند شمال کشور می‌باشند چوب روسی کاربردهای بسیار فراوانی دارد از جمله ساخت پارکت و سقف و کابینتی و..) و فینگر جوینت پالونیا (  درخت پاونیا درختی به رنگ چوب قهوه ای مایل به خاکستری است که در بعضی موارد نیز مایل به قرمز یا ارغوانی نیز می‌باشد. این درخت با اکثر شرایط اقلیمی سازگار می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این فینگر جوینت می توانید به مقاله ی خصوصیات فینگر جوینت پالونیا از همین سایت مراجعه کنید. ) می‌باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که چوب ها در شرایط آب و هوایی مختلف واکنش های مختلفی از خود نشان می دهند. برای مثال چوبی که در منطقه ای با آب و هوای تقریباً خشک ساخته شود اگر به منطقه ای با آب و هوای مرطوب انتقال پیدا کند دچار

تغییر سایز عرضی می شود.

( تغییر سایز عرضی یعنی چه؟ تغییر در ابعاد چوب که ممکن است به علت عوامل مختلفی مانند تغییرات رطوبتی اتفاق بیفتد را تغییر سایز عرضی چوب می گویند.) این تغییر سایز عرضی در چوب ممکن است

مشکل بسیاری از مصرف کنندگان باشد و به دنبال راه حلی برای حل این مشکل باشند.

برای حل این مشکل همسان سازی رطوبت انجام می گیرد

همسان سازی رطوبت در مناطق مختلف متفاوت می باشد.

نحوه ی همسان سازی رطوبت فینگر جوینت:

برای همسان سازی رطوبت؛ در محیط آن منطقه ای که ورق فینگر جوینت مورد استفاده قرار می گیرد بایستی پس از باز کردن کاور پلاستیکی، ورق های فینگر جوینت را با فاصله از هم بچینید و توجه داشته باشد که حتما باید به مدت سه الی چهار روز ، دو طرف سطح کار هوای محیط را به خود بگیرد و به عبارتی تبادل رطوبت با محیط انجام گیرد.  پس از آن که این امر اتفاق افتاد، ورق‎های چوب آماده هستند  و می توان از آن ها برای برش کاری یا CNC استفاده کرد.توصیه ی ما به شما این است که تا انجام عملیات رنگ کاری، قطعات خورد شده نیز در همین حالت باقی بمانند.

نکته : قطعا ورق‌های فینگر جوینتی که در منطقه با میزان رطوبت کمتر تولید شده اند، در مناطقی که میزان رطوبت بالاتری دارند دچار افزایش عرض خواهند شد.

حال پس از آنکه در مورد استفاده از ورق‌های فینگر جوینت در مناطق مختلف آب و هوایی صحبت کردیم

در ادامه به بررسی فینگر جوینت  روسی می پردازیم :

فینگر جوینت و استفاده از آن در صنعت خودرو سازی:

چوب‌هایی که در طراحی داخلی خودروهای لوکس‌ مورد استفاده قرار گرفتند

این نوع چوب ها از چوب درختان گردو گرفته تا بامبو،هستند حال برخی از فراوان ترین ترین انواع چوب که معمولاً در خودروهای بسیار لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، بررسی می کنیم.

زبان گنجشک

جالب است بدانید پدال،هواپیماهای اولیه از جنس چوب زبان گنجشک ساخته می‌شدند؛ چوب این درخت که در عین  این که بسیار مقاوم است وزن سبکی نیز دارد. این چوب در عین حال، دارای خاصیت کشسانی هم هست و همین دلیل باعث شده است  چوب‌های بیسبال و کمان تیراندازی را نیز از این جنس چوب تولید کنند. در طراحی خودرو های اولیه،به دنبال بدنه‌ای بودند که بتواند انعطاف‌پذیری مورد نیاز را در هماهنگی با سیستم تعلیق داشته باشد به همین خاطر از چوب درخت زبان گنجشک استفاده کردند برخی از کمپانی ها نیز مانند کمپانی «مورگان موتور» همچنان در کارخانه اصلی خود در «مال‌ورن» انگلستان از این چوب در تولیدات خود استفاده می کنند  البته این موضوع که در سال های اخیر تعداد درختان زبان گنجشک کم شده است باعث شده استفاده از این چوب در تمام قسمت های بدنه خودرو کاهش بیابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید .

در پایان از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

بازرگانی هادی چوب واردکننده انواع فینگر جوینت، چندلایی و چوب راش؛ جهت اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۰۷۵۷۶

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

85 − 83 =

Call Now Buttonتماس مستقیم 02133281589